S mobilem v ruce se probouzejí a usínají
Často se o nich mluví jako o smartphonové a instagramové generaci. Odmalička žijí kompletně digitální život. Nevnímají hranice mezi online a o ine světem. To ale neznamená, že by kvůli virtuálnímu světu žili méně ve světě skutečném. Virtuální svět je pro ně spíše nadstavba, která přirozeně doplňuje jejich reálné interakce.
„Jsme ve spojení i potom, co spolu nejsme fyzicky.“
Online svět je dokonalý, bojí se selhání v reálném světě
Nejsou tak bezstarostní, jak si o nich někdy myslíme. Denně jsou vystaveni problémům z celého světa. Módní trendy, hudba, lm, životní styl, humor – nic z toho nebylo v historii tak globalizované jako dnes. Srovnávají se s ideály po celém světě. Jsou vystaveni „teroru možností“. Často se srovnávají
s ideály na sociálních sítích. Vytvářejí si zde lepší obraz sebe sama a sebedůvěru jim dodávají „lajky“. Chyby nejsou v online světě vidět, prezentují se jen úspěchy. Mají strach ze selhání v reálném světě.
„Denně online sleduju, jak jsou všude úspěšní lidi, tak nechápu, jak bych mezi nimi mohl uspět. Bojím se failu.“
Nerozlišují mezi virtuálním a reálným světem
Jsou zahlceni informacemi. Ve světě ohromného nadbytku informací jsou úspěšné jen ty, které nejlépe upoutají jejich pozornost. Psaný text a mluvené slovo ustupují obrazu
a stále častěji videu.
Žijí kompletně digitální život a internet v telefonu je pro ně něčím naprosto samozřejmým. Virtuální a reálný svět se prolínají. Vše se odehrává najednou. Virtuálními vztahy často nahrazují ty skutečné. Jsou pod silným vlivem online komunity a napodobují celebrity. V reálných vztazích jsou nejistí.
Jako klienti jsou nároční
- Očekávají jednoduchost, jinak odchází, nejsou trpěliví.
- Očekávají individuální přístup.
- Inspirují se napříč odvětvími.
- Preferují chat. Nevolají, maximálně rodičům, když musí.
- Chodí na pobočky, ale jen když sami chtějí.
V zaměstnání jsou přelétaví
Jsou ochotní se přesouvat mezi zaměstnavateli, pozicemi i zeměmi. Bojí se ustrnout na jednom místě a neustále hledají příležitosti zkoušet něco nového.
Generaci Z se v Kooperativě věnujeme v rámci našeho standardního inovačního procesu metodou design thinking. Vše se točí kolem poznání a pochopení potřeb této generace a následného ověřování atraktivity konceptu. Využili jsme studie „Generace XYZ (nejen) v době krize“ od výzkumné agentury Ipsos. Šlo o kvantitativní dotazníkové šetření – online strukturované rozhovory. Počet respondentů: 1322 (402 generace Z, 304 generace Y, 312 generace X, 304 baby boomers). Následně jsme uspořádali i diskusní skupinu s významnými experty z řad psychologů, sociologů a ekonomů. Následovalo testování klíčových insightů formou kvantitativního dotazníkového šetření, online strukturované rozhovory s 500 zástupci generace Z a 8 hloubkových rozhovorů s klienty z generace Z. Vykrystalizovaly nám tak směry, kterým se budeme věnovat, abychom této generaci přinášeli produkty a služby, které skutečně ocení. Chceme pro ně být atraktivní nejen jako pojišťovna, ale i jako zaměstnavatel. Klíčem k úspěchu celého vymýšlení, a hlavně pak implementace, je zapojit do celé aktivity kolegy napříč celou pojišťovnou. |
Michal
23.11.2022 14:18
Testovací příspěvek