„Rozvoj umělé inteligence je tak rychlý, že občas zapomínáme na její zarovnání s lidskými hodnotami a nastavením morálního kompasu. Je to nástroj,“ upozorňuje Benzl na rizika AI, která mohou mít velké dopady. Využití umělé inteligence v pojišťovnictví je nepochybné. To potvrdily také závěry před několika dny uskutečněné Výroční konference ČAP, která se přímo AI věnovala. Podle Benzla je největším přínosem automatizace procesů. Ať už se jedná o obrazovou dokumentaci, kdy umělá inteligence vyhodnotí fotografie z autonehody, administrativu nebo také zákaznickou podporu a péči, tomu všemu přinese větší efektivitu spojenou s úsporou času. Působení umělé inteligence může pojišťovnictví také změnit. „Díky AI může pojištění zlevnit či varovat před pojistnými událostmi, které se ještě nestaly,“ predikuje Benzl. Velký přínos vidí také ve zdravotnictví, kde je nedostatek personálu. „Tam může jednou zachraňovat životy,“ doplňuje Benzl. Bude EU regulovat umělou inteligenci včas, nebo zaspíme? A jak může AI pomáhat v osobní i byznysové rovině jednotlivých uživatelů? Nejen o tom se diskutovalo v novém díle odborného podcastu ČAP Insurance Talk.
Díl je k dispozici na všech podcastových platformách (Apple Podcasts, Google Podcasts, Spotify aj.) RSS feed: https://anchor.fm/s/5c5db464/podcast/rss |